RITORNA ALL'INDICE | PRECEDENTE | PAGINA 14 | SUCCESSIVA |
Si
ntiment e votazionsMi disevin che in regjon no àn mai vut tant ce fa come quant che e vevin di me ti in pins le lèc par regolà les cjases. Al ere un davoi teribli a Triest ta chel cirì di meti dongje chè prime tant criticade lec 17. No si saveve tros bes che nus dave el stat talian, tropes cjases che si veve di torna a fà sù trop che al bastave regolà, cemut, bastavial stucà les frisures o conentavie magari ancje qualchi ponte, tros che saressin restàs ancje se al ere pericul, tros che varessin cambiade patrie.... nol ere el cas insome di vè in màn nuie di sugur e di precis.
Le int però e pratindeve propit ce che duc e vevin prometut, une lec che dès bes par regola almancul chèl poc che al ere restat. Al po sei stat el sal te coce di qulchidun a pensà di meti dongje une lec che midiant une comissione di tecnics che e vares controlàt puest par puest i damps che erin vignus fur e ardenave tròs bes che al veve di me ti el stat par dà une màn a regolà.
Fasint fente di smenteà par un moment tròs bes che son stas strassas par paià chesc tecnics (che a volè sei sincers e cjapavin masse par chel che e fasevin) si pò dì che le pratiche e ere avonde svelte. Se i lin a jodi i fatz, dopo, i scuviergin che nome chei che àn rivat a doprà cheste lec e àn ancje viodut i bes dal guviar. Gire e volte in doi mès les comissions e vevin passades quasi dutes les cjases e el mes di setembar tante int e veve già vut el pref inansiament, e tanc e vevin scomencat a lavorà. Purtrop di chèl sal te coce chei che comandavin non di vevin però masse parceche te zone dal taramot ancje i contadins, no nome i ingignirs e vevin capìt che ormai bisugnave fa sù e regolà in maniere pui robuste par che les cjases e podessin resisti ancje a atres scosses.
Lor invessit no, tant che quant che "l'orcolat" al è tornat, cun grande sorprese ancje dai specialisc, i vin capìt nò che el sintiment dal ultim contadin di su par cà, qualchi volte, al và plui lontan de teologie di tanc' capos.
E qunt che i taramotàs e erin ormai libars nome di scogni scjampà (no erin atres baraches culì se no ches des votasions) le coce salacde e à capit che le lec' 17 no ere ben fate sia parceche no ordenave di regolà come che Dio sia parceche e faseve spindi a le regjon una vore di bes lì par lì quant che invessit duc' e san che al conven, tantes voltes, lassà tirà le gole mentri che si promet.
Aprofintant de occasion e à pansat alore di ribaltà su dùt e di fà une gnove lec come che al conven.
Une lec' gnove come le nr. 30 che e àn stat un an intir a pensale, modificale, regolale, studiale, sistemale.. ecc.
E al è nassut eheì capolavor eli complicasions che duc i cognossin cun cimissions, segretarias, domandes, progjes, prioritas ....... e bes no si sà.
E jè gà ator le vos che si e nò sot votasions di chest an che al ven, si scomencaran a dà fur i prins finanzimentih.